Aktualności
Zapachy samochodowe

Na rynku dostępnych jest bardzo wiele rodzajów zapachów samochodowych, które na co dzień używane są w myjniach samochodowych. Dwa podstawowe parametry, którymi charakteryzuje się każdy środek do odświeżania wnętrza (i na które powinien zwrócić uwagę każdy właściciel myjni) to długość przez jaki środek będzie wyczuwalny oraz sam zapach, którym się on charakteryzuje.

Parametry zapachów samochodowych

Jeżeli chodzi o pierwszy parametr, to powinien być on oczywiście jak najdłużej wyczuwalny – jest to szczególnie ważne w przypadku stałych klientów myjni, gdzie nie chodzi tylko o jego zadowolenie zaraz po umyciu samochodu, ale również kilka dni po wykonaniu usługi. W przypadku drugiego parametru sprawa wygląda nieco ciężej, ponieważ jest to kwestia indywidualnych preferencji klienta. Mając to na uwadze, najlepszym rozwiązaniem z punktu widzenia właściciela myjni jest posiadanie pośród swojej oferty kosmetyków samochodowych stosunkowo szerokiej oferty zapachów, pozwalającej na spełnienie oczekiwań jak największej ilości klientów.

Mieszanki zapachów

Wielu producentów kosmetyków samochodowych oferuje również mieszanki zapachów, które kryją się pod różnymi nazwami, takimi jak np. „wiosna”, „świeżość”, itd. itp. Zaletą takich mieszanek jest to, że łącząc zapachy można skomponować ciekawie pachnący odświeżacz. Wadą jednak jest to, że nazwa nie daje klientowi jasnego obrazu jak i czym będzie pachniał jego samochód. Wielu klientów ma swoje bardzo jasno sprecyzowane oczekiwania (takie jak np. zapach skóry, czy zapach nowego auta), które mogą być spełnione tylko i wyłącznie poprzez zastosowanie zapachów odnoszących się do czegoś namacalnego, czegoś co można sobie wyobrazić.

Dlaczego zapachy są takie ważne

Podobnie jak inne kosmetyki samochodowe, zapachy pełnią swoją bardzo ważną, ściśle określoną funkcję w procesie mycia i w procesie wykonywania całej usługi dla klienta. Tak jak opisywaliśmy to już w jednym z artykułów, zapach samochodowy jest niezbędnym elementem dodającym walor estetyczny do całego procesu mycia. Źle pachnący samochód zrobi na kliencie złe wrażenie, nawet jeśli samochód został bardzo dobrze umyty. Dlatego też każda myjnia samochodowa i każdy właściciel myjni powinni zadbać o odpowiedni dobór zapachów samochodowych.


« powrót do Poradnika
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl